EXCLUSIV | Reacţia lui Mihai Covaliu, preşedintele COSR, după prezentarea echipamentului pentru JO Paris 2024

După ce conducerea COSR a asistat la prezentarea setului de echipament pentru Jocurile Olimpice de la Paris 2024, modele ce au provocat reacţii controversate, Mihai Covaliu, preşedintele COSR, a reacţionat pentru Sport pe Surse.

Sesiunea de prezentare a ţinutelor ar fi născut opinii amuzante. Şeful Comitetului Olimpic susţine însă că această colecţie este „în lucru” şi admite că, la prezentarea oficială, pot apărea modificări.

Covaliu spune că este o procedură în derulare

Preşedintele forului olimpic a precizat că şedinţa desfăşurată recent la Izvorani a fost una preliminară, şi nu oficială, doar pentru ochii membrilor Comitelului Executiv al COSR.

„Aceasta nu a fost o prezentare oficială, ci una preliminară în faţa Comitetului Executiv al COSR. Prezentarea oficială a echipamentului va avea loc la o dată pe care urmează s-o anunţăm. Noi acum facem doar paşii normali, iar lucrurile le vom anunţa oficial când totul va fi gata. Procedura este în lucru, iar aceste ţinute urmează să fie prezentate şi oficial.

La acţiunea care a avut loc, au fost prezentate pentru a fi date în lucru. Sigur, la ţinutele finale pot apărea mici modificări, de genul… poate că pantalonul e mai larg şi s-ar putea face mai slim… Lucrurile sunt în derulare, nu este gata această colecţie.

(n.r. – Cine s-a ocupat de design?) Este o colaborare între mai multe entităţi, e un proiect în derulare. Logo-ul comercial al COSR, care a fost deja lansat, va sta la baza acestei colecţii. Vor fi elemente care se vor regăsi în proiect.

Repet, vom organiza o conferinţă de presă şi un eveniment oficial, unde vom oferi toate detaliile. Nimeni nu doreşte să ascundă nimic„, a spus Mihai Covaliu, preşedinte COSR.

Logo-ul COSR, elemente din ie, din Coloana infinitului şi o inimă

Noul logo COSR, prezentat în noiembrie 2023, are în componenţă elemente preluate din ia românească din Coloana infinitului a sculptorului Constantin Brâncuşi şi o inimă, întreaga siglă având culorile drapelului naţional.

Aneta Bogdan, cofondatoare a Brandient, companie care a realizat noul logo, a afirmat că este pentru prima oară când COSR primeşte acceptul Comitetului Internaţional Olimpic de a folosi cerurile olimpice în scop comercial.

„E un set de manifestări, de la uniformele de paradă, la uniforme sportive, de la obiecte de merchandising, pentru că marile organizaţii sportive reuşesc să facă din asta un business şi o sursă de venituri directe.

Nu a fost uşor să realizăm asta, pentru că suntem la 30 de ani de la Revoluţie şi noi încă nu ne-am asumat o ideologie a identităţii noastre naţionale. Când vine vorba de estetică şi identitate naţională, de elementele care definesc România, ne vin în minte doar câteva elemente pe care le foloseşte toată lumea”, a declarat Aneta Bogdan la lansarea logo-ului.

Distribuie

Urmărește-ne pe

Ultima oră
Cele mai citite

Articole Similare