Profesioniștii și pariurile de valoare: Metoda învingătorilor!

210
0
Share:

Cei care duc o viață cel puțin decentă din pariuri au un plan de joc de la care nu se abat niciodată. Una dintre regulile de bază este să plaseze numai pariuri de valoare.

Pariurile de valoare sunt ușor de definit – selecția a cărei probabilitate de câștig este mai mare decât cea indicată de cota de pe site-ul de pariuri – dar greu de găsit. Primul pas pentru depistarea lor este cunoașterea formulei prin care șansa aproximată de câștig este transformată în cotă (în formal zecimal).

cotă = 1/șansă exprimată procentual

De exemplu, dacă aproximăm că, într-un meci, sunt 45% șanse să învingă echipa gazdă, 20% șanse de remiză și 35% șanse de egal, avem „cote reale” 1/(45/100) pentru un pariu pe 1 solist, 1/(20/100) pentru un pariu pe „X” și 1/(35/100) pentru un bilet pe „2”, așadar: 2.20 – 1, 5.00 – X, respectiv 2.90 – 2.

Potrivit algoritmului de calcul pe care îl folosim, cota 2.20 indică probabilitatea reală ca echipa gazdă să învingă în respectiva confruntare. Dacă agenția de pariuri sportive online la care jucăm oferă cota 2.30 (sau mai mare) pentru selecția „1”, atunci pariul are valoare.

Judecata este valabilă pentru orice tip de pariu, nu numai pentru rezultat final, indiferent de numărul de opțiuni de pariere. Pariurile de valoare apar în trei situații, în funcție de:

1. Modul în care „traderii” operatorilor de pariuri online stabilesc cotele

Este valabil pentru exemplul de mai sus. De ce cota oferită de casa de pariuri este mai mare decât cea normală (presupunând că pariorul este un expert și a calculat cu exactitate șansele reale)? Pentru că „traderii” angajați de operatori să stabilească cotele nu țin cont numai de probabilitatea ca o selecție să fie câștigătoare, ci și de așteptările în privința modului în care vor paria jucătorii. Cu alte cuvinte, ei anticipează cât se va miza pe fiecare opțiune în parte și calculează cotele astfel încât casa de pariuri să iasă în câștig orice s-ar întâmpla, prin marja de profit inclusă.

Astfel, avem cote de pornire. În stabilirea lor, o pondere importantă o are statistica. De aici pot reieși pariuri de valoare. Dacă o echipă are cinci înfrângeri consecutive, cum a fost cazul lui FCSB în prima parte a acestui campionat, fără îndoială că victoria ei în al șaselea meci va fi mare. Dar pariorul știe că acea echipă are fotbaliști de valoare și că abia și-a schimbat antrenorul, deci cota este foarte bună în raport cu probabilitatea de câștig.

De asemenea, pariorii bine informați pot profita de știrile de ultimă oră despre accidentări sau despre atmosfera din cadrul loturilor. E important dacă jucătorii nu s-au antrenat în preziua partidei în semn de protest față de restanțele financiare sau dacă vor să scape de antrenorul care a pierdut vestiarul.

Un alt aspect: în această toamnă, atunci când a jucat CFR Cluj în Liga I, după meciuri din Europa League, cei mai mulți operatori nu au ținut cont că Dan Petrescu avea să odihnească cei mai mulți dintre titularii folosiți în Europa. Astfel, pariurile contra victoriei campioanei aveau automat valoare și au fost aproape toate câștigătoare.

2. Fluctuația cotelor determinată de sumele mizate pe fiecare selecție în parte

În cazul în care cota afișată pe site-ul de pariuri coincide cu cea calculată de parior, acesta poate aștepta ca ea să crească. Se poate întâmpla așa ceva dacă alți pariori vor miza în masă pe selecțiile contrare.

De exemplu, operatorul și un parior profesionist consideră că sunt șanse egale ca într-un meci să se arate „peste/sub 5.5 cartonașe galbene”. Cota fără retragerea marjei de profit a casei de pariuri ar fi 2.00/2.00, dar pe site va fi de 1.90/1.90, sau de 1.85/1.85 (depinde cât de mare este marja de profit). Dacă se vor miza mai mulți bani pe selecția „peste 5.5 cartonașe galbene”, cota acestei selecții va scădea, iar cea pentru selecția „sub 5,5 cartonașe” vă crește. Astfel, pariul „sub 5.5 cartonașe galbene” va deveni unul de valoare.

3. Ofertele promoționale

Apropo de marja de profit, o agenție de pariuri sportive online are o ofertă pentru toți clienții prin care, zilnic, renunță la marja de profit pentru două dintre evenimentele sportive de top. Astfel, cotele pentru un pariu plasat pe „Rezultat final 1, X, 2” (sau 1, 2 în cazul sporturilor care nu se pot termina la egalitate, precum tenisul) beneficiază de cele mai mari cote de pe piață. Evident, una dintre selecții va reprezenta un pariu de valoare.

4. Evoluția cotelor în pariurile live

Cele mai multe pariuri de valoare apar la pariurile live. Pornim de la exemplul clasic și foarte simplu al unui pariu pe victoria favoritei. Dacă joacă FC Barcelona cu Alaves, agențiile de pariuri pot oferi inițial cota 1.15 pentru victoria „extratereștrilor”, pe când o cotă normală ar fi 1.25 – 1.30. Dacă Barcelona nu înscrie în prima repriză, cota „live” poate depăși 1.30, deci pariul devine unul de valoare.

Cotele live sunt de obicei calculate de un script, nu de „persoane reale”. Scriptul nu ține cont de desfășurarea jocului. De acest lucru pot profita pariorii care urmăresc meciul își dau seama că probabilitatea ca un eveniment să se întâmple este mult mai mare decât cea indicată de cota live de pe site. Cotele pentru număr de goluri sau de cornere cresc foarte mult în ultimul sfert de oră al reprizelor. De exemplu, în minutul 85, cota că se vor fi peste 1.5 cornere până la fluierul final poate fi 5.00. Dacă una dintre echipe domină cu autoritate, masându-și adversarul în careul propriu, sunt șanse mari ca selecția să iasă. Șansele sunt și mai mari dacă jocul a fost întrerupt în repriza secundă și e posibil să se dicteze 5 minute adiționale.

Variantele de ponturi cu cota 2 reprezintă, de obicei, pariuri de valoare, pentru că această cotă indică probabilitate 50% ca selecția să fie câștigătoare. Alegerea pariului potrivit depinde de cunoștințele despre echipele care se înfruntă, de analiza corectă a meciului, dar și de inspirație.

Share:

Leave a reply

NEWSLETTER