Sign in / Join

Ce lovitură dă UEFA chiar și cu un Euro blindat!

Share:

UEFA așteaptă ca Euro 2016 să îi aducă venituri de două miliarde de euro, în creștere cu peste 40% față de cele 1,4 miliarde de euro generate de precedentul campionat european, găzduit de Polonia și Ucraina, în 2012.

Euro-2016

Euro 2016 începe în Franța cu mai multe echipe, mai multe partide de fotbal și mai multe orașe gazdă, ceea ce înseamnă mai mulți bani pentru UEFA. Guy-Laurent Epstein, directorul de marketing de la UEFA, se așteaptă ca drepturile de televizare să genereze 1,05 miliarde de euro, în creștere cu 25% comparativ cu ediția din 2012. Sponsorizările au crescut și ele cu 40% (până la 450 de milioane de euro), iar vânzările de bilete vor fi responsabile de restul veniturilor până la două miliarde de euro.

Euro 2016, mai scump decât Copa America sau Cupa Asiei

Din punct de vedere economic, Euro 2016 depășește cu mult alte competiții continentale. De exemplu, drepturile de televizare pentru ediția din acest an a Copa America au fost adjudecate pentru 112,5 milioane de dolari. În cazul Asiei, drepturile de televizare pentru deceniul ce se încheie în 2020, perioadă care include două ediții ale campionatului regional, au fost vândute pentru un miliard de dolari.

În spatele veniturilor de miliarde de euro generate de Euro 2016 stă audiența formată din 130 de milioane de spectatori la fiecare partidă, subliniază Epstein. Iar această audiență ar urma să crească până la 300 de milioane de spectatori la finala din 10 iulie! În contrast, finala Super Bowl din februarie a avut doar 110 milioane de spectatori. „Vom avea 51 de Super Bowl-uri în decurs de o lună!”, susține Guy-Laurent Epstein.

Aproximativ trei sferturi din veniturile din televizare vor veni din zona euro, chiar dacă unele țări, precum Italia și Spania, au fost nemulțumite de prețul mare cerut pentru a putea difuza partidele de la Euro 2016. Cu toate acestea, Epstein a adăugat că au crescut și veniturile realizate în SUA, Brazilia și Orientul Mijlociu.

2,5 milioane de bilete vândute. Record!

De asemenea, cele 2,5 milioane de bilete disponibile la vânzare pentru ediția din acest an (record), cu un milion mai multe decât în 2012, vor fi responsabile pentru restul veniturilor generate de Euro 2016. Epstein a declarat că UEFA se așteaptă ca toate biletele să fie vândute, inclusiv o parte dintre biletele rezervate de companii pentru clienții lor, care vor fi puse și ele la dispoziția publicului: „Este mai dificil pentru companii să invite oaspeți, din cauza înăspririi reglementărilor”.

Franța, impact limitat

În schimb, pentru Franța, țara gazdă, impactul Euro 2016 va fi limitat. Cercetătorii de la Centre for the Law and Economics of Sport din Limoges au estimat că turneul va avea un impact economic de 1,3 miliarde de euro, în principal de pe urma cheltuielilor fanilor, în timp ce alte 1,7 miliarde de euro au fost cheltuite pentru stadioanele care vor găzdui partidele de la Euro 2016.

Share:

Leave a reply

NEWSLETTER